top of page

Warszawa: Specjalny pociąg szlifuje tory metra nocą

Szlifowanie torów w warszawskim metrze
Źródło zdjęcia: Metro Warszawskie

Warszawskie metro poddane jest intensywnym pracom konserwacyjnym. Specjalistyczny pociąg szlifierski pracuje nocami, aby poprawić stan torów na obu liniach, M1 i M2. Celem tych działań jest zapewnienie bezpieczeństwa i komfortu podróży.


Od końca maja w warszawskim metrze trwają zaawansowane prace konserwacyjne, mające na celu utrzymanie torów w idealnym stanie. Specjalistyczny pociąg szlifierski, obsługiwany przez wykwalifikowany personel, nocą przystępuje do działań, aby nie zakłócać ruchu pasażerskiego. Działania te obejmą wszystkie odcinki torów na liniach M1 i M2.


Harmonogram prac szlifierskich


Prace szlifierskie rozpoczęły się na krańcowych odcinkach linii metra. Na początku czerwca maszyna została skierowana na tory linii M2, gdzie objęła obszary Targówka, Bemowa i Woli. Równocześnie na linii M1, w rejonie Bielan i Żoliborza, również prowadzone są intensywne prace. W bieżącym roku zaplanowano dwie tury szlifowania torów: pierwsza odbywa się w okresie wiosenno-letnim, natomiast druga faza zaplanowana jest na jesień, od października do grudnia. Do końca roku wszystkie tory, po których kursują pociągi z pasażerami, zostaną poddane konserwacji.


Bezpieczeństwo i komfort podróży


Pociąg szlifujący szyny pracuje wyłącznie w godzinach nocnych, poza czasem funkcjonowania metra dla pasażerów. Jego praca wiąże się z efektem intensywnych iskier. Maszyna precyzyjnie wygładza tory, usuwając wszelkie wady, takie jak wykruszenia czy falistość. Dzięki temu procesowi odtwarzany jest odpowiedni profil główki szyny. Ma to istotny wpływ na zmniejszenie zużycia kół pociągów, a także na poprawę komfortu podróży poprzez redukcję wibracji i hałasu. Specjalistyczny pociąg jest w stanie obrobić do dwóch kilometrów torów w niespełna trzy godziny, co świadczy o jego efektywności.

Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page