Znamy wygląd nowych wagonów PKP Intercity z projektu 300NW. Będą twarde siedzenia…
- Marek Zioła
- 21 maj
- 2 minut(y) czytania

H. Cegielski zaprezentował wizualizacje nowych wagonów pasażerskich dla PKP Intercity, które powstaną w ramach projektu 300NW. Nowością są wagony 1. klasy z wydzieloną częścią bezprzedziałową oraz wagony 2. klasy z niespodzianką w kwestii siedzeń.
21 maja 2025 roku odbyła się konferencja prasowa w Politechnice Poznańskiej, podczas której prezes H. Cegielski przedstawił publicznie wizualizacje wagonów 1. i 2. klasy przeznaczonych dla PKP Intercity. Są to pojazdy powstające w ramach innowacyjnego projektu 300NW, który ma na celu unowocześnienie taboru przewoźnika. Wprowadzone rozwiązania mają odpowiedzieć na bieżące i przyszłe potrzeby pasażerów oraz przewoźnika. Zaprezentowane zostały także nowe wagony restauracyjne, o czym pisaliśmy już wcześniej na łamach KoleoNews.
Innowacje w wagonach 1. klasy
Projekt 300NW wyróżnia się przede wszystkim produkcją wagonów 1. klasy, które będą posiadały zarówno tradycyjne przedziały, jak i specjalnie wydzieloną strefę bezprzedziałową. Jest to rozwiązanie do tej pory niespotykane w historii taboru PKP Intercity. Prezes H. Cegielski wyjaśnił, że wprowadzenie tej konfiguracji jest bezpośrednią odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie ze strony przewoźnika, który poszukuje pojazdów o większej elastyczności i możliwości dostosowania do różnych preferencji podróżnych.
Nowości w wagonach 2. klasy

Na konferencji zaprezentowano również wizualizacje przedziałowych wagonów 2. klasy. Prezes H. Cegielski zaznaczył, że ich wnętrze wciąż podlega szczegółowym uzgodnieniom z PKP Intercity. Ciekawostką jest informacja, że siedzenia w tych wagonach mają być... twarde. Decyzja ta podyktowana jest zmieniającymi się na przestrzeni lat normami dotyczącymi niepalności materiałów. Obecnie rynek nie oferuje miękkich siedzeń, które spełniałyby te rygorystyczne wymogi bezpieczeństwa. W kwestii toalet, nie przewidziano znaczących zmian w porównaniu do jednostek dostarczonych w poprzednich latach.
Na konferencji przedstawiono także projekt wagonów 2. klasy bezprzedziałowych, które pod względem wizualnym są zbliżone do jednostek już użytkowanych przez PKP Intercity.
Comments