top of page

Alstom rozszerza zdolności produkcyjne w Polsce

Pracownicy Alstom
Źródło zdjęcia: Alstom

Alstom, światowy lider w dziedzinie inteligentnych i zrównoważonych rozwiązań mobilności, znacząco zwiększa swoje zdolności produkcyjne taboru kolejowego w Polsce. Firma przeznaczy prawie pół miliarda złotych na rozwój swoich zakładów w Chorzowie, Wrocławiu i Nadarzynie, co pozwoli na realizację ambitnych kontraktów dla międzynarodowych klientów, w tym produkcję piętrowych pociągów o dużej pojemności.


Alstom w ciągu pięciu lat, od 2022 do 2027 roku, zainwestuje łącznie 487 milionów złotych w rozwój swoich polskich zakładów w Chorzowie, Wrocławiu i Nadarzynie. Już w ciągu ostatnich trzech lat przeznaczono 320 milionów złotych na rozbudowę infrastruktury i modernizację obiektów w ramach nowych projektów. W ramach tych działań we Wrocławiu uruchomiono nową linię do spawania aluminium, co umożliwiło zakładowi rozszerzenie możliwości produkcyjnych, które pierwotnie koncentrowały się na produktach ze stali węglowej.


Inwestycje w chorzowskim zakładzie


Największe inwestycje koncentrują się w zakładzie w Chorzowie. W ciągu najbliższych dwóch lat zostanie tam zainwestowanych około 170 milionów złotych. Środki te zostaną przeznaczone na budowę nowych hal, toru kolejowego oraz instalację nowoczesnego wyposażenia. Trzy nowe hale o łącznej powierzchni blisko 8 000 metrów kwadratowych zostaną wyposażone w nowoczesne linie produkcyjne i maszyny, które posłużą do budowy zarówno pociągów piętrowych, jak i jednopokładowych dla klientów z całej Europy, od Danii, przez Rumunię, po Niemcy. Realizację nowych kontraktów w Chorzowie umożliwi również rozbudowa i adaptacja jednej z istniejących hal, gdzie przez ponad sześć lat wyprodukowano blisko 1300 wagonów dla 324 elektrycznych zespołów trakcyjnych Coradia Stream przeznaczonych na rynek włoski. Ostatni wagon opuścił linię produkcyjną w Chorzowie wiosną 2025 roku, co było wewnętrznym wydarzeniem w firmie, w którym uczestniczyło ponad tysiąc pracowników zaangażowanych w realizację tego znaczącego kontraktu.


Beata Rusinowicz, dyrektor zarządzająca Alstom w Polsce, na Ukrainie i w krajach bałtyckich, podkreśla, że firma intensywnie pracuje nad zaspokojeniem rosnącego zapotrzebowania na wysokiej jakości tabor kolejowy zarówno na rynku europejskim, jak i globalnym. Polskie zespoły odgrywają kluczową rolę w projektowaniu i produkcji nowych pociągów, komponentów oraz rozwiązań, które zapewniają bezpieczny, komfortowy, ekologiczny i dostępny transport. Nowe zdolności produkcyjne w polskich zakładach pozwolą Alstomowi na realizację ambitnego portfolio zamówień dla międzynarodowych klientów, w tym produkcję pociągów Coradia Stream dla Danii, Rumunii i Bułgarii, a także piętrowych pociągów Coradia Max dla niemieckich operatorów kolejowych z sieci Brema – Dolna Saksonia (LNGV), Badenia-Wirtembergia oraz Main-Weser. Łącznie zamówienia od tych klientów obejmują ponad 200 jednostek.


Rozwój zakładu w Świętochłowicach


W 2024 roku zdolności produkcyjne Alstom zostały dodatkowo wzmocnione dzięki otwarciu nowej hali o powierzchni ponad 10 000 metrów kwadratowych w zakładzie w Świętochłowicach. Zakład ten specjalizuje się w produkcji komponentów, w tym kabin do pociągów Coradia Max i Coradia Stream oraz podzespołów wagonów metra. Realizuje także prace związane z wyposażaniem nowych i modernizacją istniejących pociągów. Hala posiada stanowiska serwisowe dla maksymalnie sześciu wagonów jednocześnie. Procesy produkcyjne są ściśle koordynowane z zakładem w Chorzowie, który stanowi centrum kompetencji Alstom w zakresie produkcji metra i pociągów regionalnych, a także elementów dla transportu podmiejskiego i miejskiego.


Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page