top of page

Koleje Dolnośląskie dzierżawcą hali PKP Cargo. Będą serwisować tabor

Hala PKP Cargo
Fot. Damian Stawikowski, Prezes Zarządu Koleje Dolnośląskie S.A.

Koleje Dolnośląskie S.A. poinformowały 19 sierpnia 2025 roku o wydzierżawieniu obiektu w Legnicy, który w przeszłości służył jako punkt utrzymania taboru. Przejęta nieruchomość ma posłużyć przewoźnikowi do serwisowania taboru spalinowego, co ma znacząco usprawnić procesy operacyjne.


Dolnośląski przewoźnik pochwalił się przełomowym osiągnięciem w komunikacie opublikowanym przez prezesa zarządu, Damiana Stawikowskiego. Po wielu miesiącach starań Koleje Dolnośląskie S.A. stały się dzierżawcą dawnego punktu utrzymania taboru, który należy do legnickiego zakładu PKP Cargo przy ulicy Pątnowskiej. Obiekt o długości 57 metrów będzie służył do serwisowania taboru spalinowego przewoźnika.


Hala PKP Cargp
Koleje Dolnośląskie dzierżawcą hali PKP Cargo. Będą serwisować tabor / fot. Damian Stawikowski, Prezes Zarządu Koleje Dolnośląskie S.A.

Nowa dzierżawa Kolei Dolnośląskich


Dzierżawa obejmuje nie tylko halę o długości 57 metrów, ale także przyległy teren z mniejszymi zabudowaniami. W ramach umowy Koleje Dolnośląskie zyskują dostęp do pięciu torów przeznaczonych do obsługi taboru spalinowego. Ponadto obiekt dysponuje znacznymi powierzchniami użytkowymi, takimi jak 450 metrów kwadratowych potencjalnej powierzchni biurowej oraz 500 metrów kwadratowych powierzchni magazynowej, gdzie znajdują się także szatnie i łazienki. W hali znajduje się suwnica oraz zapadnia, które są kluczowe w procesach utrzymania taboru.


Plany na przyszłość dla punktu utrzymania taboru w Legnicy


Nowo wydzierżawiony obiekt nie od razu zostanie w pełni wykorzystany, ponieważ wymaga remontu. Prace mają rozpocząć się w najbliższym czasie. Docelowo hala ma być głównym miejscem do serwisowania taboru spalinowego przewoźnika. Koleje Dolnośląskie mają już więcej pomysłów na wykorzystanie przestrzeni, jednak w pierwszej kolejności skupiają się na najpilniejszych pracach. Celem jest jak najszybsze rozpoczęcie wykorzystywania potencjału obiektu, aby jeszcze przed zimą przeprowadzić w nim pierwsze przeglądy. Istnieje możliwość, że część urządzeń już znajdujących się w hali, takich jak suwnica czy zapadnia, będzie mogła być wykorzystana po pomyślnym przejściu przeglądu technicznego.


Hala PKP Cargo
Koleje Dolnośląskie dzierżawcą hali PKP Cargo. Będą serwisować tabor / fot. Damian Stawikowski, Prezes Zarządu Koleje Dolnośląskie S.A.

Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page