top of page

Nowy pociąg Stadlera dla Włoch. FLIRT Valle d’Aosta na targach TRAKO 2025

Stadler FLIRT Valle d’Aosta
Fot. Stadler

Stadler zaprezentował nowy pociąg FLIRT, który został zbudowany dla włoskiego regionu Valle d’Aosta. Pojazd ten kontynuuje udaną współpracę między producentem a regionem, a także będzie wspierać rozwój zrównoważonego transportu w sercu Alp. Nowe pociągi FLIRT Valle d'Aosta dołączą do już eksploatowanej floty, pełniąc rolę ambasadorów tego wyjątkowego regionu.


Podczas targów TRAKO, Stadler zaprezentował najnowszy pociąg elektryczny FLIRT, który został zamówiony przez region Valle d’Aosta we Włoszech. Ta zaawansowana technologicznie jednostka to kolejny etap owocnej współpracy, zapoczątkowanej w 2015 roku. Nowe pojazdy, sfinansowane częściowo ze środków unijnego Funduszu Odbudowy, mają na celu wsparcie celów regionu w zakresie zrównoważonej mobilności i turystyki, a także zwiększenie komfortu podróżnych.


Nowy pociąg to kamień milowy w rozwoju mobilności


Współpraca między regionem Valle d’Aosta a Stadlerem rozpoczęła się w 2015 roku, kiedy to zamówiono pięć dwusystemowych pojazdów FLIRT. Były to pierwsze pociągi tego typu dopuszczone do ruchu we Włoszech, a jednocześnie pierwsze pojazdy dwusystemowe wyprodukowane przez Stadlera. Charakterystyczne czerwone składy weszły do służby w 2019 roku na linii Aosta-Turyn, stając się szybko rozpoznawalnym symbolem regionu.


Maurizio Oberti, dyrektor sprzedaży Stadlera na Włochy, podkreślił znaczenie projektu:

Ten projekt to kluczowy kamień milowy w rozwoju mobilności w Dolinie Aosty. Stadler i Valle d’Aosta podzielają wspólną wizję zrównoważonego, nowoczesnego i skoncentrowanego na pasażerach transportu. Dzięki pociągom FLIRT zapewniamy przyszłościowe rozwiązanie, które będzie służyć regionowi przez wiele lat. Jesteśmy dumni, że możemy wspierać naszego klienta w jego drodze ku zrównoważonemu i zorientowanemu na pasażera transportowi.

FLIRT Valle d'Aosta to symbol regionu


Zamówienie na sześć dodatkowych pociągów elektrycznych FLIRT opiera się na sukcesie poprzednich pojazdów. Nowe jednostki są wizualnie podobne do dwusystemowych składów, co ułatwia ich rozpoznanie, ale oferują większą pojemność – 236 miejsc siedzących zamiast 175, oraz dodatkowe miejsca stojące.

Zastosowanie w pełni elektrycznego napędu przyczynia się do większej ekologiczności. Wewnątrz pociągu podróżni znajdą nowoczesne, komfortowe wnętrza z 215 stałymi siedzeniami i dodatkowymi rozkładanymi miejscami. Do dyspozycji pasażerów są również gniazdka 230V i USB, klimatyzacja oraz dwie toalety.


Jak wyjaśniła Laura Obert, dyrektor ds. transportu publicznego w regionie Valle d’Aosta:

Nowe pociągi stanowią synonim niezawodności, komfortu i dostępności, jednocześnie wspierając cele regionu w zakresie zrównoważonej mobilności i rozwoju turystyki. Będą one kursować na linii Turyn-Aosta, gdzie pełna elektryfikacja zostanie zakończona w 2026 roku.

\Wszystkie pociągi FLIRT Valle d’Aosta ozdobione są logo w kształcie serca „LOVE VDA”, symbolizującym piękno i walory turystyczne regionu. Nowe składy to czterowagonowe, elektryczne jednostki wieloczłonowe (EMU) o napięciu 3 kV, które zostały zaprojektowane i zbudowane w nieco ponad dwa lata. Bazują na sprawdzonej, modułowej platformie FLIRT, z lekkimi aluminiowymi nadwoziami, co zapewnia lepszą wydajność. Dzięki czterem szerokim drzwiom na każdym boku pociągi umożliwiają szybką wymianę pasażerów i bezproblemowe wsiadanie. Nowe pociągi osiągają prędkość maksymalną 160 km/h.

Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page