Nowy przystanek w Kunicach ułatwi dojazd nad Jezioro Kunickie
- Marek Zioła
- 16 cze
- 2 minut(y) czytania

Nowo otwarty przystanek kolejowy Kunice, zlokalizowany na trasie Wrocław-Legnica, ma na celu poprawę dostępności komunikacyjnej dla mieszkańców oraz turystów. Inwestycja obejmująca budowę przystanku i parkingu typu "parkuj i jedź" została zrealizowana w ramach Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025. Dzięki temu podróżni mogą liczyć na komfortowe połączenia kolejowe.
Przystanek Kunice, zlokalizowany między Wrocławiem a Legnicą, znacząco poprawia możliwości dojazdu do pracy i szkół dla lokalnych społeczności. Dodatkowo, nowa infrastruktura otwiera drogę miłośnikom sportów wodnych i turystom do Jeziora Kunickiego, do którego z przystanku można dotrzeć w około 15 minut. Jest to szczególnie korzystne w obliczu nadchodzącego sezonu letniego.
Infrastruktura przystanku Kunice
W ramach inwestycji na przystanku Kunice powstały dwa perony o wysokości zapewniającej łatwe wsiadanie i
wysiadanie z pociągu dla wszystkich podróżnych. Z myślą o osobach ze szczególnymi potrzebami zainstalowano ścieżki naprowadzające. Obiekt został wyposażony w czytelne oznakowanie, oświetlenie, wiaty oraz ławki, co zwiększa komfort oczekiwania na pociąg. Obok peronów zamontowano również stojaki rowerowe. Istotnym elementem jest duży parking na 40 samochodów, który powstał z myślą o kierowcach przesiadających się na pociąg. Zarządzanie parkingiem będzie należało do Gminy Kunice.
Daniel Dygudaj, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych we Wrocławiu, podkreślił, że:
Podczas realizacji inwestycji w Kunicach skupiliśmy się na tym, aby prace w jak najmniejszym stopniu wpływały na bieżącą komunikację. Roboty były prowadzone etapami, co umożliwiło budowę 200-metrowych peronów bez konieczności wstrzymywania ruchu pociągów. Obiekt został dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. W dni robocze na przystanku zatrzymuje się 19 par pociągów, a w weekendy - 17. To kolejny punkt na mapie Dolnego Śląska, który poprawia dostępność transportu kolejowego i ogranicza wykluczenie komunikacyjne w regionie.
Rozwój infrastruktury kolejowej na Dolnym Śląsku
Inwestycja w Kunicach jest częścią szerzej zakrojonego „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025”, który na Dolnym Śląsku obejmuje 10 lokalizacji, w tym 8 nowych przystanków. Dotychczas przebudowano przystanek w Szklarskiej Porębie Średniej oraz peron stacji Ścinawa. Pasażerowie mogą już korzystać z nowych przystanków w Boguszowie – Gorcach Dzikowcu, Świdnicy Zawiszowie, Legnicy Strefie, Mirkowie i Strzelcach Świdnickich. Równocześnie z Kunicami uruchomiono przystanek Oława Zachodnia na trasie z Wrocławia do Oławy. Kontynuowane są również prace przy przystanku Studniska na linii kolejowej Lubań-Zgorzelec. Całkowita szacunkowa wartość wszystkich zadań realizowanych w ramach programu na Dolnym Śląsku przekracza 50 milionów złotych. Koszt budowy przystanku Kunice wraz z parkingiem wyniósł 6,8 miliona złotych.
コメント