PKP Intercity odebrało kolejne 2 Griffiny EU160
- Marek Zioła
- 4 lip
- 2 minut(y) czytania

PKP Intercity odebrało dwie nowe lokomotywy Griffin EU160 od producenta Newag, tym samym zwiększając swoją flotę do 76 pojazdów tego typu. Dostawy lokomotyw Griffin mają zostać ukończone do końca 2025 roku, co stanowi istotny krok w modernizacji taboru przewoźnika. Nowe pojazdy wpłyną na zwiększenie komfortu i punktualności podróży.
W ostatnich dniach do lokomotywowni PKP Intercity w Krakowie dostarczono dwie kolejne lokomotywy Griffin EU160, wyprodukowane przez nowosądecką firmę Newag. Łączna liczba tych lokomotyw w posiadaniu przewoźnika wzrosła tym samym do 76, co stanowi około 80 procent zamówionych maszyn. W najbliższym czasie lokomotywy zostaną włączone do regularnego rozkładu jazdy, wspierając tym samym bieżącą flotę. Według planów, do końca wakacji przewoźnik ma odebrać kolejne sześć jednostek, a finalizacja całego zamówienia przewidziana jest na koniec roku 2025.
Lokomotywy Griffin EU160 w służbie PKP Intercity
Lokomotywy Griffin EU160 są wykorzystywane przez PKP Intercity od kilku lat, udowadniając swoją skuteczność w codziennej eksploatacji. Charakteryzują się prędkością maksymalną wynoszącą 160 km/h, co pozwala na sukcesywne zastępowanie starszych modeli lokomotyw, które nie osiągają tej prędkości, a także wyeksploatowanych lokomotyw elektrycznych serii EP09. Zastosowanie nowszych maszyn przyczynia się do zwiększenia niezawodności taboru, co bezpośrednio przekłada się na poprawę punktualności połączeń PKP Intercity i wzrost zadowolenia pasażerów. Istotne jest, że zakup 56 z 96 lokomotyw Griffin EU160 jest wspierany środkami z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO), co podkreśla strategiczne znaczenie tej inwestycji.
Newag kluczowym partnerem w modernizacji taboru PKP Intercity
Firma Newag, poza realizacją zamówienia na lokomotywy Griffin EU160, jest zaangażowana w dwa inne duże projekty dla PKP Intercity. W ramach tych umów Newag dostarczy 63 lokomotywy wielosystemowe zdolne do rozwijania prędkości 200 km/h, z opcją rozszerzenia zamówienia o dodatkowe 32 pojazdy. Ponadto, w zakładzie produkcyjnym w Nowym Sączu powstanie 35 dwunapędowych zespołów trakcyjnych. Łączna wartość wszystkich projektów realizowanych przez Newag dla PKP Intercity osiąga 7,7 miliarda złotych. Warto podkreślić, że PKP Intercity zainwestowało ponad 16,5 miliarda złotych w projekty taborowe realizowane we współpracy z polskimi producentami i zakładami naprawczymi. Jako największy polski operator kolejowy, PKP Intercity koncentruje się na zapewnieniu wysokiego standardu podróży, łącząc kluczowe miasta i ośrodki turystyczne w kraju, a także rozwijając połączenia międzynarodowe, dążąc do uczynienia kolei środkiem transportu pierwszego wyboru dla coraz większej liczby pasażerów.
Komentarze