Posłanka Paulina Matysiak domaga się rządowej strategii ratowania PKP Cargo
- Marek Zioła

- 26 cze
- 1 minut(y) czytania

Alarmująca sytuacja w PKP Cargo przedmiotem interpelacji poselskiej. Parlamentarzystka Paulina Matysiak wystosowała pilną interpelację do ministrów Aktywów Państwowych i Infrastruktury, domagając się przedstawienia rządowej strategii ratowania państwowej spółki kolejowej PKP Cargo, której kondycja budzi poważne obawy.
Sygnały o pogarszającej się sytuacji w PKP Cargo docierające od pracowników i związków zawodowych skłoniły posłankę Paulinę Matysiak do podjęcia interwencji. Proces zwolnień grupowych, zakończony 31 października 2024 roku, objął 3665 pracowników. Sposób przeprowadzenia tych redukcji wzbudził kontrowersje, prowadząc do interwencji głównego inspektora pracy w związku z przypadkami wręczania wypowiedzeń kobietom w ciąży oraz pracownikom w okresie ochrony przedemerytalnej.
Znaczenie strategiczne PKP Cargo
W interpelacji posłanka Paulina Matysiak podkreśla strategiczne znaczenie PKP Cargo dla polskiej gospodarki. Spółka ta stanowi fundament krajowego systemu transportu towarowego, a jej destabilizacja mogłaby zagrozić bezpieczeństwu logistycznemu kraju oraz doprowadzić do utraty tysięcy miejsc pracy. Parlamentarzystka zaznacza, że „dalsza degradacja spółki zagraża suwerenności transportowej Polski”, wskazując na geopolityczne uwarunkowania, w których kontrola nad kluczową infrastrukturą transportową nabiera szczególnego znaczenia. W obliczu aktualnych wyzwań geopolitycznych, utrata kontroli nad transportem towarowym mogłaby skutkować uzależnieniem od zewnętrznych dostawców usług logistycznych.
Rząd musi przedstawić plan działań naprawczych dla PKP Cargo
Interpelacja Pauliny Matysiak zawiera konkretne pytania skierowane do właściwych ministrów. Posłanka domaga się przedstawienia aktualnej strategii rządowej wobec PKP Cargo, jeśli taka istnieje, co umożliwi ocenę jej realności i efektywności. Ponadto, Matysiak pyta o konkretne działania naprawcze, które zostały lub zostaną podjęte w celu powstrzymania negatywnych tendencji w spółce. Trzecia kwestia dotyczy koordynacji działań między Ministerstwem Aktywów Państwowych a Ministerstwem Infrastruktury, z prośbą o przedstawienie konkretnych kroków oraz dat ich podjęcia.















Komentarze