top of page

Przetarg na modernizację linii Białystok-Ełk przyciągnął pięć konsorcjów

Linia kolejowa
Fot. Wikipedia I Lucaok

Pięć konsorcjów złożyło oferty w przetargu na modernizację linii kolejowej Białystok-Ełk. Wartość proponowanych prac waha się od 4,54 mld zł do 6,6 mld zł. Prace modernizacyjne mają podnieść prędkość pociągów oraz poprawić komfort podróży na kluczowym odcinku międzynarodowej trasy Rail Baltica.


Przetarg na modernizację linii kolejowej łączącej Białystok i Ełk wzbudził duże zainteresowanie na rynku. Jak wynika z informacji przekazanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe, do rywalizacji stanęło pięć konsorcjów. To kluczowa inwestycja, która jest częścią międzynarodowego projektu Rail Baltica. Wartość zamówienia, szacowana wcześniej na około 6 miliardów złotych, czyni z niej największe przedsięwzięcie w historii spółki. Termin składania ofert, po kilkukrotnym przesunięciu, upłynął we wtorek.


Rozbieżności w cenach ofert na modernizację linii kolejowej


Zgodnie z danymi udostępnionymi przez PKP PLK, różnica między najniższą a najwyższą ofertą wynosi ponad 2 miliardy złotych. Najkorzystniejszą cenowo propozycję, opiewającą na kwotę ponad 4,54 miliarda złotych, złożyło konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor i Trakcja. Po drugiej stronie, z najdroższą ofertą w wysokości ponad 6,6 miliarda złotych, uplasowało się konsorcjum Strabag i Zue. Pozostałe propozycje cenowe przedstawiają się następująco: konsorcjum Torpol i Mirbud wyceniło swoje prace na 4,56 miliarda złotych, Budimex, Budimex Kolejnictwo i Porr na blisko 5 miliardów złotych, natomiast konsorcjum złożone z pięciu firm (Track Tec Construction, Intop, Intop Warszawa, Unibep i Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe) na ponad 5,2 miliarda złotych.


Zakres prac i przyszłe korzyści


Obecnie wszystkie złożone oferty będą poddane ocenie przez PKP PLK. Inwestycja, której zakończenie przewidywane jest na 2029 rok, zakłada kompleksową modernizację stucentymetrowego odcinka linii kolejowej. W ramach projektu powstaną dwa zelektryfikowane tory, zastępując obecnie istniejący jeden. Dzięki modernizacji prędkość pociągów pasażerskich wzrośnie do 160-200 km/h, a pociągów towarowych do 120 km/h. Ponadto, prace obejmują modernizację ośmiu stacji oraz dziesięciu przystanków, które zostaną wyposażone w nowoczesny system informacji pasażerskiej, dostosowując infrastrukturę do współczesnych standardów. Projekt został podzielony na trzy odcinki, z czego dwa z nich mają już wydane decyzje lokalizacyjne przez wojewodę podlaskiego.

Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page