

49false51 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)


43false21 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)


00false14 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)


45false07 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)


30false09 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)


Przetarg na modernizację linii kolejowej łączącej Białystok i Ełk wzbudził duże zainteresowanie na rynku. Jak wynika z informacji przekazanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe, do rywalizacji stanęło pięć konsorcjów. To kluczowa inwestycja, która jest częścią międzynarodowego projektu Rail Baltica. Wartość zamówienia, szacowana wcześniej na około 6 miliardów złotych, czyni z niej największe przedsięwzięcie w historii spółki. Termin składania ofert, po kilkukrotnym przesunięciu, upłynął we wtorek.
Zgodnie z danymi udostępnionymi przez PKP PLK, różnica między najniższą a najwyższą ofertą wynosi ponad 2 miliardy złotych. Najkorzystniejszą cenowo propozycję, opiewającą na kwotę ponad 4,54 miliarda złotych, złożyło konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor i Trakcja. Po drugiej stronie, z najdroższą ofertą w wysokości ponad 6,6 miliarda złotych, uplasowało się konsorcjum Strabag i Zue. Pozostałe propozycje cenowe przedstawiają się następująco: konsorcjum Torpol i Mirbud wyceniło swoje prace na 4,56 miliarda złotych, Budimex, Budimex Kolejnictwo i Porr na blisko 5 miliardów złotych, natomiast konsorcjum złożone z pięciu firm (Track Tec Construction, Intop, Intop Warszawa, Unibep i Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe) na ponad 5,2 miliarda złotych.
Obecnie wszystkie złożone oferty będą poddane ocenie przez PKP PLK. Inwestycja, której zakończenie przewidywane jest na 2029 rok, zakłada kompleksową modernizację stucentymetrowego odcinka linii kolejowej. W ramach projektu powstaną dwa zelektryfikowane tory, zastępując obecnie istniejący jeden. Dzięki modernizacji prędkość pociągów pasażerskich wzrośnie do 160-200 km/h, a pociągów towarowych do 120 km/h. Ponadto, prace obejmują modernizację ośmiu stacji oraz dziesięciu przystanków, które zostaną wyposażone w nowoczesny system informacji pasażerskiej, dostosowując infrastrukturę do współczesnych standardów. Projekt został podzielony na trzy odcinki, z czego dwa z nich mają już wydane decyzje lokalizacyjne przez wojewodę podlaskiego.










Komentarze