top of page

Płyty prefabrykowane przyspieszają remont na placu Zawiszy w Warszawie

Prace torowe w Warszawie
Fot. Tramwaje Warszawskie

Nowatorska technologia prefabrykowanych płyt skróci czas remontu kluczowego węzła tramwajowego na placu Zawiszy w Warszawie. Dzięki temu utrudnienia dla pasażerów zostaną znacząco ograniczone, pomimo początkowych wyzwań pogodowych.


Tramwaje Warszawskie stosują innowacyjną technologię wielkogabarytowych płyt prefabrykowanych podczas modernizacji placu Zawiszy. To rozwiązanie, wykorzystywane po raz pierwszy w obszarze rozjazdów i łuków, ma na celu znaczące skrócenie czasu prac i zminimalizowanie utrudnień w ruchu.

Prace torowe w Warszawie
Płyty prefabrykowane przyspieszają remont na placu Zawiszy w Warszawie / fot. Tramwaje Warszawskie

Precyzja i kolejne etapy prac na placu Zawiszy


Wykonawca, KZN Rail, przystąpił do kluczowego etapu poziomowania ułożonych płyt prefabrykowanych. Cały proces wymaga milimetrowej precyzji, co osiągane jest dzięki użyciu specjalistycznych siłowników. Po zakończeniu poziomowania, kolejnymi krokami będą podlewy żywiczne oraz roboty spawalnicze przy torach i elementach rozjazdów.


Zastosowanie prefabrykowanych płyt, mimo iż wykonawca musiał przesunąć ich układanie z powodu intensywnych opadów deszczu, pozwala na znaczne przyspieszenie całego przedsięwzięcia. Przy tradycyjnej technologii podobne prace zajęłyby co najmniej trzy miesiące.


Harmonogram prac i wpływ na ruch tramwajowy


Pierwszy etap prac, obejmujący wlot od strony ulicy Grójeckiej i wiążący się ze wstrzymaniem ruchu tramwajów na odcinku plac Zawiszy – plac Narutowicza, ma potrwać do piątku, 18 lipca. Po tym terminie wykonawca rozpocznie działania na wlocie od strony Alei Jerozolimskich, a w ostatniej kolejności – po stronie Towarowej. Całość prac, które wpłyną na ruch tramwajowy i kołowy, ma zakończyć się 10 sierpnia. Tramwaje Warszawskie przepraszają za wszelkie utrudnienia wynikające z prowadzonych robót.

Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.pl

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page