top of page

Rembertów z nowym tunelem. Ul. Marsa połączy dzielnice i usprawni ruch

Na zdjęciu grupa osób, w większości mężczyzn w garniturach oraz dwie kobiety, stoi przed ścianą z logotypem miasta stołecznego Warszawy i Polskich Linii Kolejowych. W centralnej części kadru jedna z osób trzyma planszę z wizualizacją projektu budowlanego.
Fot. PKP PLK

W Rembertowie powstanie kolejny bezkolizyjny przejazd, który znacząco usprawni ruch drogowy i kolejowy w Warszawie. Inwestycja ta, realizowana w ramach współpracy miasta stołecznego Warszawy i Polskich Linii Kolejowych, przyczyni się do zwiększenia bezpieczeństwa oraz poprawy komfortu podróżowania.


Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta oraz Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na budowę tunelu w ciągu ulicy Marsa, który ma połączyć Nowy i Stary Rembertów. Inwestycja, warta ponad 134 miliony złotych, ma zostać ukończona za około dwa i pół roku. Prace zrealizuje konsorcjum firm INTOP SA i INTOP Warszawa.


Widok z lotu ptaka na nowoczesny peron kolejowy w Brzegu Dolnym, z budynkami dworcowymi i fragmentem miasta w tle, ukazujący jednocześnie tory kolejowe i drogę równoległą do nich.
Rembertów z nowym tunelem. Ul. Marsa połączy dzielnice i usprawni ruch / fot. PKP PLK

Koniec korków i poprawa bezpieczeństwa


Budowa 140-metrowego tunelu drogowego pod linią kolejową numer 2, w ciągu ulicy Marsa i alei Generała Chruściela „Montera”, ma na celu eliminację uciążliwego przejazdu przez linię Warszawa Zachodnia-Terespol. Obecny przejazd jest przyczyną zatorów komunikacyjnych i utrudnień w ruchu, a jego likwidacja przyczyni się do zwiększenia bezpieczeństwa na kolei.


Tomasz Mencina, zastępca prezydenta miasta stołecznego Warszawy, podkreślił:

Konsekwentnie inwestujemy w bezpieczeństwo i komfort mieszkańców stolicy przebudowując niebezpieczne przejazdy kolejowe ze szlabanami w bezkolizyjne tunele i wiadukty. Tunel w Rembertowie to kolejna tego typu inwestycja – po pobliskim i budowanym w dobrym tempie wiadukcie na ul. Chełmżyńskiej oraz powstającym już tunelu w ciągu ul. I Praskiego Pułku WP w Wesołej. Wszystkie obiekty realizowane są we współpracy Miasta z Polskimi Liniami Kolejowymi – za co bardzo dziękuję naszym partnerom z PLK SA.

Krzysztof Pietras, dyrektor regionu centralnego Centrum Realizacji Inwestycji Polskich Linii Kolejowych, dodał:

Tunel w ul. Marsa to kolejny ważny krok w kierunku poprawy bezpieczeństwa i płynności ruchu w Warszawie. Dzięki tej inwestycji mieszkańcy Rembertowa zyskają wygodne i bezkolizyjne połączenie między dwiema częściami dzielnicy. To przykład dobrej współpracy między PLK SA a miastem stołecznym Warszawa oraz dbałości o bezpieczne i nowoczesne rozwiązania komunikacyjne.

Finansowanie i przygotowania do realizacji


Koszty inwestycji zostały podzielone po równo między miasto stołeczne Warszawę a Polskie Linie Kolejowe, po 50 procent dla każdej ze stron. Kolej ubiega się o dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej z Funduszu Spójności, w ramach Funduszy Europejskich na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko FEnIKS. Polskie Linie Kolejowe przygotowały studium wykonalności i uzyskały decyzję środowiskową, natomiast miasto uzyskało pozwolenie na budowę drogi.


Wizualizacja nowoczesnego tunelu drogowego w Rembertowie, z widocznymi torami kolejowymi, peronami stacji oraz otaczającą infrastrukturą drogową i zielenią. Na dole zdjęcia widnieją logotypy informujące o dofinansowaniu inwestycji z funduszy Unii Europejskiej.
Rembertów z nowym tunelem. Ul. Marsa połączy dzielnice i usprawni ruch / fot. PKP PLK

Zmiany w układzie drogowym i udogodnienia dla pasażerów


W celu usprawnienia ruchu pieszego podczas budowy tunelu, powstanie przejście podziemne z windami od strony wschodniej. Przebudowany zostanie także pobliski układ drogowy, który zostanie dowiązany do planowanego tunelu. Tunel rozpocznie się za nowym rondem na skrzyżowaniu ulicy Marsa i Ilskiego, poprowadzi pod torami i ulicą Cyrulików, a zakończy w alei Generała Antoniego Chruściela „Montera”, w rejonie ulicy Strażackiej.


Projekt przewiduje również udogodnienia dla pasażerów komunikacji publicznej. W tunelu znajdą się przystanki autobusowe, z których pasażerowie będą mieli bezpośredni dostęp do przejść na perony kolejowe. To rozwiązanie ma usprawnić przesiadki i poprawić dostępność transportu zbiorowego. W ramach prac powstanie także dwukierunkowa ulica Pociskowa, połączona z ulicą Ilskiego, co zapewni wygodny dojazd do okolicznych domów i centrum handlowego. Dodatkowo, ulica Bellony zostanie przedłużona do miejsca likwidowanego przejazdu kolejowego i stanie się jednokierunkowa z pasem dla rowerów. Zmiany obejmą również ulicę Marsa i skrzyżowanie z ulicą Cyrulików, gdzie powstanie nowe rondo.


Dalsze inwestycje kolejowe w Warszawie


Budowa tunelu w Rembertowie jest kontynuacją działań mających na celu eliminację kolizyjnych przejazdów kolejowych. W Rembertowie trwa już budowa wiaduktu na ulicy Chełmżyńskiej, który ma być oddany do użytku jeszcze w tym roku. W sąsiedniej Wesołej, w drugiej połowie 2027 roku, ma zostać otwarty tunel w ciągu ulicy I Praskiego Pułku Wojska Polskiego, którego prace budowlane już się rozpoczęły.

Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page