top of page

Remonty niemieckich linii kolejowych potrwają dłużej niż planowano

Pociąg Deutsche Bahn
Fot. Pixabay I Didgeman

Deutsche Bahn ogłosiło kolejne opóźnienia w kompleksowej modernizacji kluczowych tras kolejowych w Niemczech, co oznacza, że pasażerowie muszą przygotować się na dłuższy okres utrudnień. Pierwotnie zakładano zakończenie remontów w 2031 roku, jednak termin ten był już kilkukrotnie przesuwany.


Władze niemieckiego przewoźnika państwowego, Deutsche Bahn, poinformowały w czwartek o ponownym przesunięciu terminu zakończenia remontu generalnego najważniejszych linii kolejowych w Niemczech. Modernizacja, która obejmuje ponad 40 intensywnie użytkowanych tras, ma zakończyć się w 2036 roku. Jest to kolejna zmiana w harmonogramie, pierwotnie zakładano zakończenie prac w 2031 roku, a w czerwcu informowano o terminie 2035 roku.


Modernizacja kluczowych połączeń


Remont dotyczy kluczowych tras, które odgrywają istotną rolę w niemieckim systemie kolejowym i wymagają kompleksowej modernizacji ze względu na ich intensywne użytkowanie i stan techniczny. Wśród nich znajdują się między innymi linie Rosenheim–Monachium, Lehrte–Berlin, Kolonia–Moguncja, Lubeka–Hamburg czy Frankfurt–Heidelberg. Te połączenia są fundamentem niemieckiej infrastruktury kolejowej, a ich modernizacja ma na celu zwiększenie przepustowości, poprawę bezpieczeństwa oraz podniesienie komfortu podróży.


Długotrwałe utrudnienia dla pasażerów


Przedłużenie terminu zakończenia remontów oznacza, że pasażerowie będą musieli uzbroić się w cierpliwość. Do 2036 roku będą musieli liczyć się z opóźnieniami oraz objazdami, co zapowiedziała gazeta „Sueddeutsche Zeitung”. Jednym z najbardziej znaczących utrudnień będzie zamknięcie połączenia między Berlinem a Hamburgiem, które ma trwać od początku sierpnia 2025 roku do końca kwietnia 2026 roku. Okres ten będzie wymagał od pasażerów planowania podróży z wyprzedzeniem i uwzględniania ewentualnych zmian w rozkładzie jazdy.


Comments


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page