top of page

Stadler dostarczy tramwaje dwusystemowe do Frankfurtu. Będą jeździć na nowej linii RTW

Tramwaj Stadler CITYLINK
Wiz. Stadler

Stadler zbuduje 27 nowych tramwajów dwusystemowych, które obsłużą trasę Regionaltangente West (RTW) w aglomeracji Frankfurtu. Nowe składy CITYLINK pozwolą na podróż koleją regionalną i tramwajem bez przesiadek, a ich uruchomienie planowane jest na koniec 2030 roku.


Firma Stadler podpisała umowę z Fahrzeugmanagement-Region Frankfurt RheinMain (fahma), odpowiedzialną za zarządzanie taborem dla związku komunikacyjnego RMV. Kontrakt dotyczy dostawy i wieloletniego utrzymania 27 nowoczesnych tramwajów CITYLINK. Jest to duży krok w realizacji projektu RTW (Regionaltangente West), który ma usprawnić komunikację regionalną. Ma to ułatwić mieszkańcom regionu podróżowanie, eliminując konieczność przesiadania się między koleją a tramwajem.


Jak będą wyglądać tramwaje dwusystemowe?


Składy CITYLINK zostały zaprojektowane specjalnie na potrzeby nowej trasy. Ich najważniejsza cecha to możliwość jazdy zarówno po torach kolejowych, jak i w sieci lekkiej kolei miejskiej – dlatego nazwano je tramwajami dwusystemowymi.


Każdy z 27 pojazdów będzie mierzył około 50 metrów. Na pokładzie pomieści się blisko 360 pasażerów. Projektanci musieli rozwiązać poważny problem techniczny: nowe pojazdy muszą zapewniać bezbarierowe wsiadanie z peronów o różnych wysokościach. Trasa RTW ma standardowe perony Deutsche Bahn (76 i 96 cm), ale też własne przystanki o wysokości 80 cm. To zadanie wymagało stworzenia innowacyjnych

rozwiązań.


Terminy realizacji i 30 lat serwisu


Pierwsze trzy egzemplarze tramwajów dotrą do Frankfurtu jesienią 2028 roku. Zostaną wykorzystane do testów i procesu homologacji. Cała flota 27 pojazdów ma być gotowa do służby do jesieni 2030 roku. Według planów, regularny ruch na linii Regionaltangente West rozpocznie się w grudniu 2030 roku, wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy.


Kontrakt ze Stadlerem jest długoterminowy. Obejmuje dostawę, ale także utrzymanie techniczne, serwisowanie i dostawę części zamiennych do pojazdów przez następne 30 lat. Producent wykorzystuje sprawdzoną platformę CITYLINK, zoptymalizowaną specjalnie do ruchu łączącego miasto z regionem.


Profesor Knut Ringat, dyrektor zarządzający RMV i fahma, z zadowoleniem przyjął podpisanie umowy.

„Dzięki przyznaniu kontraktu na dostawę i utrzymanie pojazdów, poczyniono kolejny ważny krok w kierunku ukończenia Regionaltangente West. W budowie są już trzy główne odcinki, a decyzja w sprawie taboru jest już pewna. To oznacza, że mamy najważniejsze podstawy pod pełne uruchomienie linii pod koniec 2030 roku.”

Iñigo Parra, dyrektor generalny Stadler Division Spain, podkreślił w wypowiedzi wagę projektu.

„Cieszymy się, że możemy realizować kolejne tramwaje dwusystemowe, które pozwolą pasażerom podróżować bez przesiadek, zwiększając atrakcyjność transportu publicznego. To specjalny projekt, który wymaga nowych rozwiązań, na przykład w zakresie bezbarierowego dostępu przy różnych wysokościach peronów.”

Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.pl

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page