top of page

Sukces Stadlera. Setna lokomotywa EURODUAL dostarczona

Lokomotywa EURODUAL
Fot. Stadler

Stadler, jeden z czołowych producentów taboru szynowego, osiągnął na początku września 2025 roku znaczący kamień milowy w swojej produkcji. Firma dostarczyła 100. lokomotywę z platformy EURODUAL dla firmy leasingowej European Loc Pool (ELP). Lokomotywa ta, która natychmiast wejdzie do eksploatacji w barwach Havelländische Eisenbahn AG (HVLE), symbolizuje silną współpracę między trzema podmiotami.


Firma Stadler poinformowała, że przekazanie 100. egzemplarza lokomotywy EURODUAL otwiera nowy rozdział w historii tej platformy. Poprzez dostarczenie tego historycznego pojazdu do HVLE, która była pierwszym klientem na ten typ lokomotyw, Stadler i jego partnerzy pokazują swoje nieustanne zaangażowanie w promowanie elastyczności, wydajności i bardziej ekologicznych rozwiązań transportowych.


Hybrydowa lokomotywa dla bardziej ekologicznego transportu


Od momentu podpisania umowy ramowej ze Stadlerem w maju 2019 roku, firma ELP konsekwentnie rozszerza swoją nowoczesną flotę lokomotyw hybrydowych. Firma leasingowa oferuje swoim klientom lokomotywy EURODUAL oraz EURO9000, które zasilane są podwójnie, co znacznie zwiększa ich możliwości. Dostarczenie setnego egzemplarza lokomotywy hybrydowej wzmacnia zdolność ELP do oferowania przewoźnikom elastycznych rozwiązań leasingowych.


"Setna lokomotywa to dla nas coś znacznie więcej niż tylko liczba, reprezentuje ona zaufanie, jakim obdarzają nas nasi klienci oraz siłę naszych partnerstw. Możliwość świętowania tego kamienia milowego wspólnie z HVLE napawa nas wielką przyjemnością i dumą" - podkreślił Willem Goosen, prezes ELP.

Z kolei firma HVLE była pierwszym klientem Stadlera na lokomotywy EURODUAL. W marcu 2017 roku przewoźnik podpisał z producentem wstępny kontrakt na dziesięć dwusystemowych lokomotyw. Będąc pierwszym klientem, HVLE odegrało kluczową rolę w zademonstrowaniu wszechstronności i wydajności technologii dwusystemowej.


Lokomotywa EURODUAL zmienia europejski rynek


Od momentu wprowadzenia na rynek, lokomotywa EURODUAL firmy Stadler zmieniła europejski transport kolejowy. Pojazd łączy w sobie bezemisyjną trakcję elektryczną z wszechstronnością mocnego silnika spalinowego, który pozwala na kursowanie na niezelektryfikowanych odcinkach. Taka podwójna zdolność umożliwia efektywne prowadzenie ciężkich składów pociągów.


Lokomotywa EURODUAL charakteryzuje się mocą elektryczną 6,2 MW i mocą silnika spalinowego 2,8 MW. Pojazd może osiągnąć siłę pociągową do 500 kN i prędkość do 120 km/h. Zaawansowane funkcje, w tym system sygnalizacji ETCS, nowoczesne wózki trójosiowe oraz zintegrowany zdalny monitoring, zapewniają wysoką wydajność i niezawodność. Dostawa setnej lokomotywy jest dowodem na sukces platformy w zwiększaniu wydajności, elastyczności i zrównoważonego rozwoju w europejskim transporcie kolejowym.

Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page