top of page

Tysięczny pociąg Stadlera wyjeżdża z Siedlec. Dla Kolei Mazowieckich

Zdjęcie grupowe: Radosław Banach, prezes Zarządu Stadler Polska, Czesław Sulima, Członek Zarządu Koleje Mazowieckie, Monika Sokulska, Przedstawiciel Regionu Mazowieckiego, Robert Stępień, prezes Zarządu, Koleje Mazowieckie, Wojciech Kostrzewa Członek Zarządu Stadler i Philipp Brunner Wiceprezes Wykonawczy Central Euorpe Stadler.
Fot. Stadler

Stadler Polska świętuje okrągły jubileusz. Tysięczny pojazd opuszczający zakład w Siedlcach trafi do Kolei Mazowieckich. Uroczyste przekazanie odbyło się podczas targów TRAKO.


Na tegorocznych targach kolejowych TRAKO, Stadler Polska świętował wyjątkowy kamień milowy w swojej historii. Z zakładu produkcyjnego w Siedlcach wyjechał tysięczny pojazd, którym okazał się nowoczesny, pięcioczłonowy elektryczny pociąg FLIRT, przeznaczony dla Kolei Mazowieckich. To symboliczne wydarzenie podkreśla nie tylko dynamiczny rozwój firmy na polskim rynku, ale także wieńczy 18 lat działalności fabryki w Siedlcach, która funkcjonuje od 2006 roku. Co ciekawe, zarówno pierwszy, jak i tysięczny pojazd wyprodukowany w Polsce, trafił do floty mazowieckiego przewoźnika.


Tysiąc pojazdów z Siedlec do 18 krajów Europy


Historia Stadlera w Polsce rozpoczęła się w 2006 roku, kiedy to firma pozyskała kontrakt na 14 pojazdów FLIRT, z czego 10 z nich trafiło właśnie do Kolei Mazowieckich. To zamówienie stało się impulsem do powstania zakładu produkcyjnego w Siedlcach. Od tamtej pory, fabryka wyprodukowała 237 pojazdów na rynek krajowy, a znacznie więcej na eksport. Przez 18 lat zakład był sukcesywnie rozwijany, modernizowano hale produkcyjne i biura, inwestowano w nowoczesne technologie oraz budowano sieć lokalnych, polskich dostawców. Dziś fabryka może pochwalić się imponującym dorobkiem – 1000 pojazdów szynowych, które przewożą pasażerów w 18 krajach Europy, między innymi w Holandii, Niemczech, Włoszech, Norwegii, Wielkiej Brytanii, Estonii, Czechach, Austrii, na Węgrzech i w Hiszpanii.


Radosław Banach, prezes Stadler Polska, nie krył dumy z osiągniętego sukcesu.

"Wyprodukowanie tysięcznego pojazdu w naszej fabryce w Siedlcach to wielkie osiągnięcie, z którego jesteśmy niezmiernie dumni. Stawiając na innowacyjność, jakość i lokalne zaangażowanie, zyskaliśmy zaufanie klientów w całej Europie."
"Ten sukces nie byłby możliwy bez zaangażowania naszych pracowników na każdym szczeblu. Zespół Stadler Polska liczy obecnie 1500 osób. Serdecznie dziękuję wszystkim za zaangażowanie. Dziękuję również naszym klientom i partnerom za zaufanie i współpracę. W szczególności chciałbym podziękować Kolejom Mazowieckim, z którymi nasza podróż w Polsce się rozpoczęła i z którymi świętujemy dziś 1000. pojazd z Siedlec."


Stadler i Koleje Mazowieckie: Długotrwała współpraca


Polska jest dla Stadlera największym rynkiem, na którym jeździ 237 pojazdów w barwach PKP Intercity, Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, Kolei Śląskich, MPK Kraków i Kolei Mazowieckich. Współpraca z Kolejami Mazowieckimi trwa już prawie dwie dekady. Pociągi zamówione w 2006 roku wciąż niezawodnie kursują, między innymi na trasie Warszawa–Siedlce. Pomiędzy 2020 a 2023 rokiem Stadler dostarczył przewoźnikowi 61 składów FLIRT. W ramach nowych umów z lat 2024 i 2025 Stadler Polska dostarczy nawet do 75 kolejnych pociągów FLIRT.


Adam Struzik, Marszałek Województwa Mazowieckiego, podkreślił wagę tej kooperacji.

"Tysięczny pojazd wyprodukowany w zakładzie Stadler w Siedlcach, który będzie kursował na mazowieckich torach w barwach Kolei Mazowieckich, jest idealnym podsumowaniem naszej wieloletniej i owocnej współpracy. Obecnie Koleje Mazowieckie eksploatują 71 pojazdów Stadler, a w nadchodzących latach flota przewoźnika powiększy się o kolejne 64 jednostki."

Po zrealizowaniu obecnych zamówień, Koleje Mazowieckie będą miały w swojej flocie łącznie 135 pojazdów FLIRT. W planach jest również kolejny kontrakt na 11 jednostek. Nowe pociągi znacząco poprawiają komfort i bezpieczeństwo podróży na trasach z Warszawy do miast i miejscowości na Mazowszu.


Robert Stępień, prezes zarządu Kolei Mazowieckich, również wyraził zadowolenie z tego wydarzenia.

"Jestem niezwykle zadowolony, że 1000. pojazd opuszczający fabrykę Stadlera będzie eksploatowany przez Koleje Mazowieckie. Stadler jest dla nas od lat kluczowym partnerem, dostarczającym pojazdy o wysokiej niezawodności. Obecnie jednostki FLIRT stanowią ponad jedną piątą naszej floty. Po dostarczeniu kolejnych pojazdów udział ten znacznie wzrośnie. Ważne jest również, że wszystkie te pojazdy są produkowane na Mazowszu, co przyczynia się do rozwoju gospodarczego całego regionu."

Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page