Griffin EU200 z Newagu na ostatniej prostej przed certyfikacją w Czechach
- Marek Zioła

- 17 paź
- 2 minut(y) czytania

Newag poinformował o kolejnym etapie w międzynarodowej karierze swojej lokomotywy Griffin EU200. Jak ogłosiła spółka, pojazd znajduje się obecnie na ostatniej prostej przed finalizacją testów na czeskiej infrastrukturze kolejowej, co jest niezbędnym krokiem do rozpoczęcia procesu certyfikacji. Rozpoczęcie tak zwanych Safety qualification tests oraz pomyślne zakończenie wcześniejszych prób na torze w Velimiu to wyraźny sygnał, że producent z Nowego Sącza poważnie myśli o zagranicznej ekspansji.
Obecne prace nad Griffinem EU200 w Czechach mają na celu potwierdzenie pełnej zgodności lokomotywy z restrykcyjnymi europejskimi normami bezpieczeństwa i eksploatacji. Ten wielosystemowy pojazd eksploatowany przez PKP Intercity, już cieszy się uznaniem i przygotowuje się do zdobycia kolejnego rynku. Pozytywne wyniki testów w Velimiu są obiecującym wstępem do właściwego procesu certyfikacji.
Kluczowe Safety qualification tests dla lokomotywy
Rozpoczęcie Safety qualification tests (testów kwalifikacji bezpieczeństwa) jest jednym z najważniejszych momentów w całym procesie dopuszczania pojazdu szynowego do ruchu w nowym kraju. Testy te mają charakter formalny i ściśle kontrolują spełnienie wszystkich wymogów bezpieczeństwa, jakie nakłada czeski regulator. Jest to ostateczne potwierdzenie, że lokomotywa Griffin EU200 jest nie tylko nowoczesna, ale przede wszystkim w pełni bezpieczna dla pasażerów, obsługi i infrastruktury.
Newag zaznacza, że dotychczasowe próby na torze testowym w Velimiu, uznawanym za jeden z najlepszych w Europie, zakończyły się pozytywnym wynikiem. Obiekt ten, zlokalizowany w pobliżu Kolína, oferuje doskonałe warunki do testowania pojazdów przy wysokich prędkościach i w różnorodnych warunkach eksploatacyjnych, co potwierdza wysoką jakość i niezawodność polskiej konstrukcji.
Griffin EU200 potwierdza niezawodność poza Polską
Sukcesywne przechodzenie kolejnych etapów badań i testów w Czechach to istotne potwierdzenie niezawodności lokomotyw z Nowego Sącza. Jest to wyraźny sygnał dla potencjalnych klientów zagranicznych, że polskie pojazdy szynowe są gotowe do pracy w różnych europejskich systemach kolejowych, charakteryzujących się odmiennymi standardami zasilania i sygnalizacji.
Pomyślne zakończenie czeskich testów ma zaowocować rozpoczęciem procesu certyfikacji, który umożliwi producentowi wprowadzenie Griffina EU200 na rynek czeski. Jest to część szerszej strategii Newagu, zakładającej ekspansję poza granice Polski i ugruntowanie pozycji firmy jako liczącego się dostawcy nowoczesnego taboru kolejowego w Europie. Wejście na rynek czeski jest strategiczne, gdyż otwiera drogę do kolejnych państw regionu.















Komentarze