

49false51 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)


43false21 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)


00false14 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)


45false07 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)


30false09 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)


Obecne prace nad Griffinem EU200 w Czechach mają na celu potwierdzenie pełnej zgodności lokomotywy z restrykcyjnymi europejskimi normami bezpieczeństwa i eksploatacji. Ten wielosystemowy pojazd eksploatowany przez PKP Intercity, już cieszy się uznaniem i przygotowuje się do zdobycia kolejnego rynku. Pozytywne wyniki testów w Velimiu są obiecującym wstępem do właściwego procesu certyfikacji.
Rozpoczęcie Safety qualification tests (testów kwalifikacji bezpieczeństwa) jest jednym z najważniejszych momentów w całym procesie dopuszczania pojazdu szynowego do ruchu w nowym kraju. Testy te mają charakter formalny i ściśle kontrolują spełnienie wszystkich wymogów bezpieczeństwa, jakie nakłada czeski regulator. Jest to ostateczne potwierdzenie, że lokomotywa Griffin EU200 jest nie tylko nowoczesna, ale przede wszystkim w pełni bezpieczna dla pasażerów, obsługi i infrastruktury.
Newag zaznacza, że dotychczasowe próby na torze testowym w Velimiu, uznawanym za jeden z najlepszych w Europie, zakończyły się pozytywnym wynikiem. Obiekt ten, zlokalizowany w pobliżu Kolína, oferuje doskonałe warunki do testowania pojazdów przy wysokich prędkościach i w różnorodnych warunkach eksploatacyjnych, co potwierdza wysoką jakość i niezawodność polskiej konstrukcji.
Sukcesywne przechodzenie kolejnych etapów badań i testów w Czechach to istotne potwierdzenie niezawodności lokomotyw z Nowego Sącza. Jest to wyraźny sygnał dla potencjalnych klientów zagranicznych, że polskie pojazdy szynowe są gotowe do pracy w różnych europejskich systemach kolejowych, charakteryzujących się odmiennymi standardami zasilania i sygnalizacji.
Pomyślne zakończenie czeskich testów ma zaowocować rozpoczęciem procesu certyfikacji, który umożliwi producentowi wprowadzenie Griffina EU200 na rynek czeski. Jest to część szerszej strategii Newagu, zakładającej ekspansję poza granice Polski i ugruntowanie pozycji firmy jako liczącego się dostawcy nowoczesnego taboru kolejowego w Europie. Wejście na rynek czeski jest strategiczne, gdyż otwiera drogę do kolejnych państw regionu.










Komentarze