

49false51 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)


43false21 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)


00false14 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)


45false07 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)


30false09 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)


Szwajcarski producent taboru, Stadler, podpisał kontrakt z Rigi Bahnen na dostawę czterech dodatkowych, specjalnie zaprojektowanych pociągów z napędem zębatym. Pojazdy te zostały zamówione, aby zapewnić nowoczesny tabor na drugiej linii górskiej kolei, łączącej Goldau z Rigi Kulm. Od 2022 roku sześć podobnych pociągów Stadlera kursuje już między Vitznau a Rigi Kulm , a dzięki nowemu zamówieniu, obie trasy Rigi Bahnen będą obsługiwane przez nowe pojazdy. Kontrakt ten wzmacnia rolę Stadlera jako wiodącego producenta w sektorze Tailor Made.
Zamówione jednostki to dwuczłonowe pociągi o długości 34,8 metra , które mogą pomieścić 253 pasażerów, oferując 150 miejsc siedzących. Pociągi będą wykorzystywane na linii między Goldau a Rigi Kulm. Christoph Leiterer, szef inżynierii w dziale Tailor Made w firmie Stadler, podkreślił, że nowe pojazdy zostały zaprojektowane, aby spełnić specyficzne wymagania zarówno klienta, jak i trudnej trasy, kontynuując udaną współpracę z Rigi Bahnen. Z kolei Jörg Lustenberger, dyrektor operacyjny Rigi Bahnen, zaznaczył, że zakup dodatkowego taboru jest istotnym krokiem w zakresie jakości, efektywności i zrównoważonego rozwoju na linii Goldau – Rigi Kulm. Produkcja nowych pociągów zębatych odbędzie się w centrali Stadlera w Bussnang, w Szwajcarii.
Pociągi z napędem zębatym z zakładu Stadlera są specjalnie dostosowane do wymogów kolei górskiej. Jedną z najbardziej interesujących cech jest regulowane nachylenie siedzeń, które kompensuje strome zbocza podczas jazdy, zapewniając pasażerom komfortową pozycję. Dodatkowo, duże okna opuszczane oraz okna skierowane do góry w przedniej części pojazdu pozwalają podziwiać imponujące widoki szwajcarskiego krajobrazu.
W nowych jednostkach uwzględniono również ułatwienia dla osób o ograniczonej mobilności, rodzin z wózkami oraz podróżnych z wyposażeniem do sportów zimowych. Pociągi mają bezbarierowy dostęp, a także specjalne stojaki na narty i sanki, wyposażone w systemy odprowadzania wody.
Konstrukcja układu napędowego została dostosowana do stromych górskich zboczy góry Rigi. Pociąg jest wyposażony w cztery napędzane osie zębate, które gwarantują doskonałą przyczepność i optymalną siłę pociągową niezależnie od warunków pogodowych.
Nowe składy posiadają funkcję rekuperacji. Do tej pory energia hamowania pociągów jadących w dół na odcinku Goldau – Rigi Kulm była tracona, zamieniając się w ciepło. Nowe jednostki Stadlera odzyskują tę energię, przekształcając ją w elektryczność, która jest z powrotem wprowadzana do sieci trakcyjnej. Odzyskana energia może być ponownie wykorzystana przez pociągi wjeżdżające na górę.










Komentarze